A fehr mgia tja
cica 2004.10.31. 15:25
A vilg megismersre szmos lehetsg addik, ezt tmogatjk a klnfle vilgnzetek, vilgkpek. A fehr mgiba vetett hit egyfajta blcselet elfogadsa, mely a vilgot valamifle htattal titatott rcsodlkozs rvn ksrli meg felfogni s megismerni
A fehr mgia legfbb trekvse az, hogy harmnit teremtsen, ezrt az egsz vilgot energetikai jellegnek tekinti, mely a misztikus, mgikus s mechanikus vilgkp sajtos tvzdshez vezet. A tradicionlis rtelembe vett mgus a Kozmoszt szellemekkel teli trknt li meg, s ezekhez a szellemi lnyekhez fohszkodik. A misztikus szmra a megismers tja az elmlylsen, s az istenkeressen t vezet, mikzben maga a vilgot llekkel teli egysgknt kezeli. A mechanikus vilgkpbl kiindulva az rtelemnek tulajdontanak elsbbsget, mely alapon a vilg mintegy megalkothat. A fehr mgia teht tulajdonkppen nem ms, mint a fenti hromfle vilgszemllet szintetizlsa s magasabb szintre emelse. Ezen mgia szimbolikus figuri a hrom napkeleti blcsek: ket, mint hrom szent kirlyt tisztelik, s a varzslstl vd szentknt is ismerik. Br trtnelmileg kevss hitelesthetek s azonosthatak, ltalban kldeusokknt szoktk ket megnevezni, azaz olyan mgusokknt, akik Babilonbl Betlehembe vndoroltak, hogy a megszletett Megvlt eltt hdoljanak. Ersen valsznsthet, hogy csillagszati megfigyelsek alapjn jutottak el a felismershez, , a Kr.e. 7-ben lezajlott hromszoros Jupiter-Szaturnusz konjunkci olyan asztrolgiai rtelmezse folytn, amely a Megvlt eljvetelnek bizonyossghoz vezette ket. A hrom kirlyok a Messis vrhat leszletst rendkvli mgikus tudsuknak s blcsessgknek ksznheten ismertk fel. Ebben az rtelemben k hrman arra is pldk voltak, hogy a valdi fehr mgit meg tudtk klnbztetni a bipolris mgitl. Amikor a kisgyermek Jzus eltt hdoltak, egyben a legmagasabb blcsessg s istensg eltt is hdoltak, s ezzel isteni ert tanstottak. Mindez -rdekessgknt - abban az idszakban trtnt, amikor a kldeus papi rend mr ersen hanyatlban volt. Ezzel a hanyatlssal egytt jrt - klnsen Krisztus igen ers befolysra - hogy a rgi, mgikus istenszemllet is alapveten talakult. Mg a kldeusok varzslatok segtsgvel igyekeztek befolysolni az istensget, az jfajta istenhit azonban olyan osztatlan s befolysolhat isteni ert ttelezett fel, amelyhez az ember csak felttlen alzattal, imval s jtatossggal kzeledhetett. Az Istent ettl kezdve nem lehetett a mgia hatalmval knyszerteni, s ez a hats egyben az ember felemelkedshez is vezetett. Az ember ezentl nem vonatkoztathatta el sajtmagt s istent a klnbz kultuszok ltal olyan messze, mint azt korbban, amikor mg minden alapveten a mginak volt alrendelve, ilyen rtelemben a hrom blcs egyben egy korszakvlts kezdett is jelezte. k voltak, akik valamely md megtestestik az akkoriban elterjedt - az j istenkphez val - megtrst. Ezeknek a spiritulis esemnyeknek a lersa bepillantst enged a valdi mgikus erk termszetbe s feltrja azokat a feltteleket, amelyek nlkl ezekkel az erkkel nem lehet kapcsolatba kerlni. A _valdi_ fehr mgira val alkalmassg legfontosabb felttele az nismeretre val hajlandsg s az nmagunkkal val szembenzs kszsge, mely alatt elssorban sajt sszetett szemlyisgnk struktrjnak a felismerst rtjk. Ez a fajta felismers egyttal az egyetemes szeretet lehetsgt is megteremti. Az ember, mint szemly tulajdonkppen nem individuum, mg akkor sem, ha ez a nzet szles krben elterjedt, mert az individuum "oszthatatlan"-t jelent, mrpedig mi emberek, mint szemlyek egyltaln nem vagyunk oszthatatlanok. Sokkal inkbb attl van itt sz, hogy magunkban s szemlyisgnkn keresztl naprl-napra szerepek s a legklnbzbb jellemvonsok tmegt jelentjk- s testestjk meg, jllehet ezek mindig olyan sznben tnnek fel, mint egy sajtsgos, de lland karakter. Valjban kzismert ez a tny, mgis mindannyiszor megrmlnk tle, amikor jobban belegondolunk. Ez az a rmlet, amelyben megtallhat nmagunk legyzsnek a legfbb nehzsge, hiszen amikor felismerjk sajt szemlyisgnk nagyfok korltozottsgt, akkor egyszerre csak nagyon mulandnak s elveszettnek rezzk magunkat. Amg azonban nem mernk gy tekinteni sajt magunkra - s sajt magunkba, addig nem vagyunk kpesek arra, hogy tetteink s cselekedeteink igazi mozgatrugit feltrjuk. Pedig _pontosan ezek_ az eredeti mozgatrugk sztnznek arra bennnket, hogy szemlyisgnket megformljuk s vgeredmnyben ezek azok, amik hozzktnek bennnket a szemlyisg jtkaihoz. Egyrszt egyfle szilrdsgra tesznk szert, mely folytn cskken az a flelmnk, hogy szemlyisgnk bizonytalan s vltozkony, msrszt azonban megersdik sajt nssgnk, nzsnk is, de ezt - lvn tbbnyire kevsb emelkedett lelkek - ltalban egyltaln nem vagyunk kpesek felismerni. Pontosan ezek az nz magatartsformk azok, amelyek elzrjk ellnk a mgia valdi formihoz vezet utat, mert amikor haszonles, nz, alantas rdekektl, bosszvgytl hajtva alkalmazunk valamilyen mgit, a bipolris mgikus erkhz ktjk magunkat, s a vgn elfordulhat, hogy nem tudunk megszabadulni azoktl a szellemektl, amelyet mi magunk hvtunk el. Ezrt kell mindazoknak, akik a mgia fel fordulnak mindenekeltt a lelkk legmlyig tvizsglniuk sajt magukat, hogy valamennyi nz trekvsk napvilgra kerljn. A msodik lps sorn pedig meg kell szabadulni ezektl a jellemvonsoktl, azonban az ilyen "megszabaduls" az esetek dnt tbbsgben nem plhet csupn sajt akaraterre, hiszen minden akarati lps szndkokhoz ktdik, s minden szndk tbb-kevsb nzAz nz vonsoktl val megszabaduls egyetlen vals tja, ha a teljes szemlyisgnket hatrtalann tgtjuk, de gy, hogy ezltal beleilleszkednk egy nagyobb transzcendens egysgbe. s ez a vltozsnak az a megvilgosodst hoz aktusa, amelyet kegyelemnek szoktak nevezni. Csak az tekinthet igazi fehr mgusnak, aki sajt, nz vgyaitl ily mdon kpes volt megszabadulni. A fehr mgia - mint az emberi szellem csendes megvilgtja - kpes gy hatni, ahogyan azt a Grl-legenda, illetve az Akasha ht blcsrl szl krnika megrktette s hagyta az utkorra. A beavatatlanok mindezt rthet mdon irracionlisnak tarthatjk - s szigoran vve, valljuk be, nem is llnak messze a valsgtl, pontosabban a jelensg lnyegtl, hiszen a mgia bizonyos szempontbl maga lehet a tiszta rtelmetlensg. Legalbbis pozitv rtelemben az, hiszen olyan felismersektl szl, amelyek a szvbl erednek, teht a hatsok tl vannak a mi rtelmnkn, mivel ezek a dolgok a legnemesebb formjukban az isteni ervel val egyeslsnek felelnek meg. Ebbl kvetkezen nem csodlhat, hogy mindenfajta mgikus hatskor a kundalini energia fokozsrl van sz, annak a transzcendens s mgis fizikai jelleg energiafolyamatnak a stimullsrl, amelyet a gerinccsatorna mentn kehet lokalizlni. Ebbl kvetkezik, hogy a csakrk -ezek a finomanyaghoz kapcsold energiakzpontok - komoly szerepet jtszanak a mgikus trtnsekben. A bipolris mgia sorn az als, azaz a gykrcsakra, tovbb a msodik s a negyedik -vagyis a szexul s a szvcsakra - aktivizldik. gy vlik, az igazi fehrmgusi vonsok magval a szvcsakrval vannak sszekttetsben. Nem vletlen az sszefggs, hogy a feketemgusi tmadsok dnt tbbsgben erre a csakrra irnyulnak. Az igazi fehr mgia sorn a hatodik csakra, az u.n. "harmadik szem" aktivizldik, s ezltal tovbbtja a finomanyagbl ered impulzusokat.
|